Törvénysértő volt az alakuló testületi ülés, minden döntés érvénytelen

|2019-12-17T08:54:37+01:002019 december 17.|Nincs hozzászólás
A dunaújvárosi önkormányzat valamennyi döntése jogszabálysértő, így érvénytelennek minősül – legalábbis a Kúria Önkormányzati Tanácsának határozata alapján, amely az október 29-i alakuló közgyűlésén meghozott valamennyi döntésre érvényes – írja a PestiSrácok.hu. Az indokok között olyan alapvető hiányosságok szerepelnek, mint például az, hogy az ülés nem a hatályos Szervezeti és Működési Szabályzat (SZMSZ) alapján lett összehívva, valamint hogy a közgyűlés elvonta a polgármester jogkörét azzal, hogy különböző hatáskörű alpolgármestereket választott. Ennek alapján pedig a platánfák kivágása is törvénysértő módon történt. 

Nem sikerült már az alakuló ülésen sem betartania a jogszabályi kereteket a Dunaújvárosi Önkormányzatnak. Az összellenzéki támogatással polgármesteri székben landoló Pintér Tamás – a térség jobbikos országgyűlési képviselője – úgy tűnik, nincs igazán tisztában az önkormányzati törvénnyel, így azzal sem, hogy amennyiben a Szervezési és Működési Szabályzatot (SZMSZ) nem tartják be, akkor bizony hiába üldögélik végig a testületi ülést és nyomkodják lelkesen a szavazógombokat, közjogi értelemben érvénytelen mindaz, amiről akkor határoznak. (A polgármester és a jegyző egyébként sem áll a helyzet magaslatán, mint arról múlt héten részletesen írtunk: Pintér Tamás a mikrofonra fittyet hányva eresztett el egy laza káromkodást a mellette ülő jegyzőnőnek a szavazás alatt) December másodikától hozzáférhető az a mintegy tíz indokot tartalmazó törvényességi felhívás a Nemzeti Jogszabálytárban a dunaújvárosi hivatalvezetés, valamint a jegyző számára, melyben leírják, hogy az SZMSZ megsértéséből az következik, hogy az alakuló közgyűlésen hozott valamennyi döntés jogszabálysértő, az eljárási szabályok betartásának hiánya miatt közjogilag érvénytelen.

“Minden döntés jogszabálysértő” – olvasható a határozatban  Forrás: PestiSrácok.hu

 TÖRVÉNYSÉRTŐ JEGYZŐ

Az önkormányzati törvényben foglaltak szerint a jegyzőnek jelezni kell a képviselő-testületnek, a képviselő-testület szervének és a polgármesternek, ha döntésük, működésük jogszabálysértő – olvasható a törvényességi határozatban. Kiemelik: a jegyzőnek kellett volna gondoskodnia arról is, hogy ez ne fordulhasson elő. Ő azonban ezen jogszabályban előírt feladatának nem tett eleget, ezért hivatali kötelezettségét vétkesen megszegte. A közszolgálati tisztviselőkről szóló törvény szerint a jegyző felett a munkáltatói jogkör gyakorlója a polgármester, akinek hatásköre és kötelessége a hivatalvezetővel szembeni eljárás lefolytatása.

Vargáné dr. Sürü Renáta jegyző 1998. november elseje óta dolgozik a közigazgatásban. Dunaföldváron kezdte pályafutását, majd Alap község jegyzője lett. Később Előszálláson folytatta munkáját, Dunaújvárosban 2010 óta dolgozik, a jogi és szervezési vezetői ügyintézői munkakör betöltését követően A korábbi jegyző, Kukorelli Sándor halála miatt megüresedett széket polgármesteri kinevezéssel 2014-ben vette át.

Ami a politikai felelősséget illeti: okkal és joggal merül fel a kérdés, hogy az október 13-án megválasztott polgármester mennyire van tisztában azzal, ami körülötte történik – írja a duol.hu internetes portál. A Dunaújváros Online szerint e tekintetben persze nem feledkezhetünk meg a polgármester jobbikos tanácsadójáról, a „jobbkezének” tartott kabinetfőnökéről, azaz a Budapestről ide delegált Kálló Gergelyről sem, akit a polgármester maga helyett jelölt az időközi országgyűlési választásokra. A Duol arról ír, hogy a következő, december 19-i városi közgyűlés 18 napirendi pontja között ugyanis 12 ugyanaz lesz, mint az október 29-i alakuló közgyűlésé, “ahol a többi között az alpolgármesterek és a bizottsági elnökök megválasztása történt, és akkor még a külsős tagokról nem is beszéltünk”. Mindez tehát felveti azok felelősségét is, akik ezt tudták és hagyták – vélekedik a Dunaújváros Online. A lap szerint kérdés, hogy az alakuló ülés érvénytelen határozataiból következően a későbbi közgyűlések határozatait is semmisnek lehet – e tekinteni, és ha azok, akkor a jegyző által hozott személyi döntések hatályosak-e, a helyükre lépett munkavállalók javadalmazása, új beosztásukban hozott döntéseik jogszerűek-e. Továbbá az is kérdéses, hogy a közgyűlési előterjesztéseket előzetesen megtárgyaló bizottságok döntései, javaslatai – a törvényi előírások szerint érvényesek-e, hiszen őket még csak december 19-én fogják „újra” megválasztani.

Forrás: PestiSrácok.hu, Fotó: Zsedrovits Enikő/Dunaújvárosi Hírlap

  •  
  •  
Szóljon hozzá Facebook profillal!

Szóljon hozzá email címmel!